ایجاد ارتباطات مؤثر داخلی و خارجی، نقطه قوت نمایشگاه کاغذ و مقوا

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا، برقراری ارتباطات مؤثر داخلی و خارجی را یکی از مهم‌ترین نقاط قوت نمایشگاه کاغذ و مقوا برشمرد و بیان داشت که این رویداد در شش دوره گذشته روندی رو به رشد داشته است.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا در گفت‌وگو با ستاد خبری هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ و مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه، اظهار داشت: در حال حاضر سالانه حدود چهار نمایشگاه در حوزه صنعت سلولزی و کاغذ برگزار می‌شود که باید بگویم برگزاری این تعداد نمایشگاه برای صنعتی که حجم کاری خیلی بالایی ندارد، زیاد است. اصرار من همواره بر کاهش تعداد نمایشگاه‌های تخصصی صنعت کاغذ، مقوا و سلولزی بوده است.
وی ادامه داد: نمایشگاه کاغذ و مقوا که به همت جناب امیدی برگزار می‌شود از رویدادهای خوب و باشکوه این صنعت است چراکه با داشتن ارتباطات خوب در جذب مخاطب خارجی موفق عمل کرده است و از سوی دیگر همدلی و همراهی خوبی با مخاطبان داخلی دارد. حضور سازندگان ماشین‌آلات و تولیدکنندگان مواد اولیه از کشورهای خارجی موجب شکل‌گیری نمایشگاهی باکیفیت شده است که امیدواریم برگزارکنندگان بتوانند این روند را همچنان رو به جلو و همراه با موفقیت ادامه بدهند.
روغنی تصریح کرد: نمایشگاه‌های تخصصی اگر رو به رشد نباشند محکوم به شکست و افول هستند؛ چراکه انتظار غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان حضور در نمایشگاهی با شکوه است که ویترینی تمام‌عیار از صنعت یک کشور باشد و همچنین حضور موفق تولیدکنندگان و سازندگان ماشین‌آلات را به همراه داشته باشد. طبیعی است که با چنین دیدی، نمایشگاه کاغذ و مقوا توانسته در شش دوره گذشته موفقیت لازم را کسب کند و همان‌طور که امروز می‌بینیم در آستانه ورود به هفتمین دوره این رویداد قرار داریم.
رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور، یکی از نکات مثبت این رویداد را توجه برگزارکنندگان آن به اهمیت استفاده از هوش مصنوعی در این صنعت برشمرد و گفت: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کاغذ یکی از موضوعاتی است که جناب امیدی به آن توجه نشان داده‌اند؛ این اتفاق خوبی است که امیدوارم جنبه عملی پیدا کند و ادامه‌دار باشد.
روغنی در ادامه سخنانش به اهمیت تقویت بعدهای مختلف نمایشگاه در طول یک سال کاری اشاره کرد و گفت: متأسفانه بسیاری از نمایشگاه‌هایی که شاهد برگزاری آن در کشور هستیم، ارتباطاتشان با صاحبان صنایع معطوف به یک یا دو ماه باقی‌مانده به نمایشگاه می‌شود که این کار خوبی نیست، این ارتباط باید از موضع احترام در طول سال استمرار داشته باشد که امیدواریم شاهد این اتفاق در تمام رویدادها و نمایشگاه‌های تخصصی در کشور باشیم.
وی خاطرنشان کرد: کاغذ طیف‌های متنوعی دارد که ما در تولید بسیاری از آن‌ها نه‌تنها کمبود نداریم بلکه صادرات نیز انجام می‌دهیم. به‌طورکلی این نمایشگاه‌ها برای به رخ کشیدن توانمندی‌های کشور و به لحاظ ایجاد انسجام و ارتباط بین تولیدکنندگان و ذینفعان و همچنین معرفی شرکت‌هایی که در عرصه تولید کشور فعال هستند، بسیار خوب و مفید است. برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند منجر به شناسایی تولیدکنندگان و واردکنندگان برتر و ایجاد ارتباطات مؤثر میان آن‌ها و از سوی دیگر جایگاه‌یابی و بازاریابی به نحوی شایسته شود.
گفتنی است که هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه از ۹ تا ۱۲ مردادماه در مرکز دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + شش =

اخبار پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 − دو =