افشین فرنگی: تجمیع گسترده بخش‌های مختلف بازار در نمایشگاه IPP

مدیرعامل شرکت گرینفیلد، نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران را باسابقه‌ترین آوردگاه در صنعت چاپ کشور برشمرد و یکی از مزیت‌های مهم آن را تجمیع گسترده بخش‌های مختلف بازار دانسته و معتقد است که این مزیت موجب ارتباطات بهتر تجاری شده و خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران (IPP)، شرکت گرینفیلد که در ایران درزمینه ماشین‌آلات چاپ، بسته‌بندی و کارتن‌سازی فعالیت دارد، امسال سومین تجربه حضور در نمایشگاه ایران پرینت پک را در آذرماه امسال پشت سر خواهد گذاشت.
افشین فرنگی مدیرعامل بخش ایران این مجموعه اظهار داشت: به خاطر قدمتی که این نمایشگاه در کشور دارد حتی شرکت‌های خارجی نیز آن را بیش از سایر رویدادهای مشابه در کشور به رسمیت می‌شناسند. گستردگی حضور شرکت‌کنندگان هم در این آوردگاه همواره چشمگیر بوده است؛ بنابراین طبیعی است که ما اگر بنا باشد در رویدادی شرکت کنیم آن نمایشگاه (IPP) خواهد بود.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی به‌موازات نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران بودیم که هرکدام در تلاش برای به دست آوردن جایگاهی تخصصی بودند اما یکی از مزیت‌های این نمایشگاه این هست که می‌توان در آن واحد با چندین بخش بازار در ارتباط ببود که این موضوع هم در زمان‌بندی به فعالان این صنعت کمک می‌کند و هم اینکه این نمایشگاه را برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری درزمینه‌های مختلف دارند، فرصت بهتری برای دیدار مهیا می‌کند و دسترسی به عوامل مختلفی مانند سرمایه‌گذاران در بخش کاغذ، ماشین‌آلات و مواد اولیه را سهل‌الوصول‌تر می‌کند. این تصمیم‌گیری در زمان کوتاه، سرمایه‌گذاران را به اهدافشان نزدیک می‌کند.
فرنگی تصریح کرد: بنابه توضیحات ذکر شده مهم‌ترین ظرفیت نمایشگاه تجمیع گسترده‌تری از بخش‌های مختلف بازار در آن است؛ از سوی دیگر شرکت‌های خارجی نیز این آوردگاه را به‌عنوان یک نمایشگاه مرجع پذیرفته‌اند و قبول دارند. البته این پیوند و ارتباط با شرکت‌های خارجی ضعیف است که علت آن نه به خاطر نمایشگاه بلکه به خاطر وضعیت سیاسی و عدم‌حمایت‌های دولتی است. مثلاً در نمایشگاه دبی ارگان‌های خصوصی برای نمایشگاه تبلیغ می‌کنند؛ یعنی مجریان نمایشگاه و یا سیستم‌های حمایتی اسپانسرهایی را در خارج از کشور برای بخش تبلیغات نمایشگاهی تدارک می‌بینند اما متأسفانه ما این توانمندی و حمایت‌هایی از این دست را نداریم. برای مثال وزارت ارشاد می‌تواند بیلبوردهایی را در کشورهای همسایه در حمایت از این نمایشگاه اختصاص بدهد یا اطلاع‌رسانی‌هایی را در مجلات تخصصی به چاپ برساند.
مدیرعامل شرکت گرینفیلد در ادامه خطاب به مجریان نمایشگاه پیشنهاد کرد که تمهیدات بیشتر و بهتری را برای حضور ماشین‌آلات صنعتی بیندیشند؛ وی در این رابطه اذعان داشت: شرکت‌هایی همانند ما برای نمایش و ارائه ماشین‌آلات های‌تک با مشکلاتی همانند قوانین ثبت سفارش، تخصیص ارز و مسائل گمرکی روبرو هستند. ما برای جذب مشتری در نمایشگاه شرکت می‌کنیم و ازآنجاکه بنا بر سفارش آن‌ها ماشین‌آلات را وارد می‌کنیم؛ نمی‌توانیم قبل از نمایشگاه برای حضور این ماشین‌آلات از حمایت‌های گمرکی این آوردگاه بهره ببریم؛ این حمایت‌ها بعد از نمایشگاه وجود ندارند. مثلاً گمرک ماشین‌آلات مربوط به نمایشگاه را ترخیص می‌کند اما پس از برگزاری، آن‌ها را قبض انبار می‌کند یا می‌گوید باید آن‌ها را مرجوع کنید! این اتفاق موجب تحمیل هزینه‌های سنگین برای شرکت‌ها می‌شود، از همین رو است که ما در نمایشگاه‌ها به معرفی محصولاتمان به کمک کاتالوگ، فیلم و اسلاید اکتفا می‌کنیم.
گفتنی است که سی‌امین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته، موسوم به ایران پرینت پک (IPP) از 22 تا 25 آذرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هشت =

اخبار پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 11 =