مجید خادمی: ایران پرینت پک، دروازه ارتباط با فعالان صنعت چاپ

مدیرعامل شرکت چاپ و بسته‌بندی پویا هنر نوین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران موسوم به ایران پرینت پک را به‌عنوان یک دروازه ارتباطی با فعالان صنعت چاپ توصیف کرد که موفق شده است طی سی دوره برگزاری جایگاه خود را در میان اهالی صنعت چاپ پیدا کند. وی همچنین از فعالان صنفی خواست که با همدلی، هم‌صدایی و هم‌افزایی موجبات رشد صنعت چاپ را فراهم کنند.

شرکت چاپ و بسته‌بندی پویا هنر نوین هم در زمینة تولید جعبه‌های مقوایی، دارویی، غذایی و بهداشتی و هم در زمینة کارتن‌های مادر و لمینتی فعالیت دارد. مجید خادمی مزده مدیرعامل این مجموعه با بیان اینکه امسال در آستانه برگزاری سی‌امین دوره نمایشگاه ایران پرینت پک هفتمین حضور خود را در این رویداد تجربه خواهد کرد، اظهار داشت: نمایشگاهی که سی دوره تمام در سی سال متفاوت برگزارشده اکنون جایگاه خودش را در میان صنعت پیداکرده و قطعاً نتایج و بازخورد خوبی هم داشته که از سوی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان مورد استقبال قرار گرفته است. شنیده‌ها حاکی از آن است که امسال نمایشگاه ipp به دلیل حجم بالای درخواست مشارکت‌کنندگان با کمبود جا روبرو شده است که این نشان می‌دهد به‌رغم هزینه‌هایی که نمایشگاه برای غرفه‌گذاران دارد، آن‌ها منافع خوب و مثبتی از حضور در نمایشگاه به دست می‌آورند.
وی ادامه داد: به‌طورکلی نمایشگاه‌ها جایگاه خاصی در بحث اقتصاد یک کشور و به‌تبع آن صنعت، مشاغل و اصناف دارند. وظیفه مهم هر آوردگاهی نمایش ظرفیت صنایع مختلف است. در حوزه صنعت چاپ نیز نمایشگاه ایران پرینت پک با داشتن چنین سبقه و جایگاهی در طول سال‌ها موفق شده است تا شمای خوبی از ویژگی‌ها و دستاوردهای صنعت چاپ را به فعالان این حوزه ارائه کند؛ البته با توجه به مشکلات تحریم‌ها این نقش در بخش برون‌مرزی آن‌چنان‌که باید قوی نیست اما در حوزه دورن کشوری تأثیر عالی و بسزایی خواهد داشت.
خادمی اذعان داشت: هرچه به جلو می‌رویم بحث دهکده جهانی بیشتر مطرح می‌شود؛ بنابراین هر صنعتی نیازمند ارتباط و تعامل با همتایان خود در جای‌جای این جهان پهناور است. یکی از دروازه‌های ارتباطی میان تولیدکنندگان، واردکنندگان و تأمین‌کنندگان مواد اولیه و ملزومات نمایشگاه‌هایی هستند که در کشورهای مختلف برگزار می‌شوند. ازآنجاکه امسال شاهد حضور برخی شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ایران پرینت پک خواهیم بود، ما باید بتوانیم از فرصت پیش‌آمده استفاده کرده و ضمن معرفی توانایی‌های صنعت چاپ کشورمان ابهت غرفه، برند و ماشین‌آلاتمان را به آن‌ها نشان دهیم و در فضای جغرافیای ایران با آن‌ها وارد مذاکره بشویم. هرچه در نمایشگاه فعالان اقتصادی دنیا را بیشتر داشته باشیم، نمایشگاه بازخورد بهتری خواهد داشت.
این فعال صنعت چاپ در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی با وجود برخورداری از رتبه اول در میان فضاهای نمایشگاهی دیگر هنوز هم دارای تعدادی نقاط ضعف است، گفت: مشکلاتی مانند پذیرایی، امکانات رفاهی، ورود و خروج ماشین‌آلات و ترافیک وجود دارد که مشارکت‌کنندگان را اذیت می‌کند؛ البته این مشکلات ربطی به برگزارکنندگان آوردگاه IPP ندارد بلکه به مدیران مرکز نمایشگاهی بازمی‌گردد که باید موردتوجه‌شان قرار بگیرد. همچنین چیدمان و نام‌گذاری سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی یکی دیگر از مشکلات مهمی است که باید از آن یاد کنم. پیشنهاد من به مسئولان نصب یک بالن با نام سالن‌ها است تا به‌واسطه آن بازدیدکنندگان دچار سردرگمی نشوند همچنین توصیه می‌کنم که نام سالن‌ها یا اسم باشد یا عدد و یا حروف لاتین؛ مخلوطی از این‌ها نتیجه‌ای جز سردرگمی ندارد. از سوی دیگر تمرکز غرفه‌های همگن می‌تواند به کیفیت نمایشگاه کمک کند یعنی قطعه‌فروشان، ماشین‌سازان، تأمین‌کنندگان مواد اولیه، کارتن‌سازان و غیره هرکدام می‌توانند در یک سالن جای بگیرند تا به این شکل از پراکندگی آن‌ها جلوگیری شده و یافتنشان سهل‌تر شود.
خادمی تعیین استراتژی برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه را ضروری برشمرد و گفت: باید آگاه باشیم که نمایشگاه تنها برای فروش نیست. برای مثال ما هرسال پیش از آغاز به کار نمایشگاه طی جلساتی که برگزار می‌کنیم تمام واحدهای شرکت را ملزم می‌کنیم تا برای حضور در نمایشگاه برنامه خود را به مدیریت ارائه کنند. تمام شرکت‌های موفق برای حضور در نمایشگاه استراتژی دارند برای مثال گاهی خرید، گاهی ارتباط با مراجعه‌کنندگان یا گاهی استقبال از مهمان یک فضایی را ایجاد می‌کند که در عملکرد سازمان تأثیر می‌گذارد. این یک ظرفیت خوب در نمایشگاه است که می‌تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + هفده =

اخبار پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =