غرفه‌داران IFPEX فقط به ۴ روز نمایشگاه فکر نکنند

غرفه‌داران IFPEX فقط به ۴ روز نمایشگاه فکر نکنند

 

به گزارش مات و براق به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، امیرهومن محمدی، مدیرعامل هودیس پارس، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به نفع صنعت چاپ است، گفت: در گذشته فقط یک نمایشگاه بین‌المللی در تهران برگزار می‌شد که همه صنایع مختلف ایران در آن حضور داشتند. به مرور زمان هر یک از صنایع به صورت تخصصی نمایشگاه‌های مخصوص به خود را برگزار کردند و همین تخصص‌گرایی با استقبال خوبی از سوی اصناف مختلف روبه‌رو شد.

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران افزود: امروزه نمایشگاه صنایع مختلف مثل چاپ، خودرو، گاز، نفت و.. به صورت جداگانه برگزار می‌شود و هر کدام مخاطبان خاص و ویژه خود را دارند. این اقدام کارآفرینی خوبی برای فعالان صنایع مختلف ایجاد کرد و به نفع صنایع تمام شد، زیرا هر نمایشگاه تخصصی با مجموعه‌ای از اصناف قدیمی، جدید و فعال آن بخش برگزار می‌شود و از سوی دیگر مخاطبان نیز می‌توانند انتخاب بهتر و مناسب‌تری در فضای نمایشگاه‌ها داشته باشند.

وی با طرح این موضوع که تعداد نمایشگاه‌های تخصصی در کشور محدود است، عنوان کرد: در نمایشگاه‌های تخصصی خارج از کشور، می‌توان ادعا کرد که ۹۵ درصد بازدیدکنندگان حرفه‌ای و متخصص آن حوزه هستند، موضوعی که در ایران کمرنگ‌تر است و ما شاهد حضور افراد غیرمتخصص زیادی در این رویدادهای نمایشگاهی هستیم.

صادرکننده و کارآفرین برتر جشنواره صنعت چاپ همچنین تاکید کرد: اگر بتوانیم نمایشگاه‌ها را به سمتی ببریم که بازدیدکنندگان متخصص آن حوزه در بخش خرید، فروش یا بازاریابی باشند، بسیار ارزشمند و قابل تامل است.

محمدی در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف چاپ در کشور اشاره کرد و گفت: همه این نمایشگاه‌ها مخاطب و بازدیدکننده مخصوص خود را دارند و توانسته‌اند طی سال‌های مختلف مخاطبان خود را شناسایی و جذب کنند که اقدام قابل تامل و موثری است.

وی درباره نمایشگاه آینده چاپ ایران نیز توضیح داد: این رویداد نمایشگاهی در قالبی کوچک‌تر و تخصصی‌تر در حال فعالیت است و تداخلی با سایر نمایشگاه‌های صنعت چاپ کشور ندارد. ایفپکس سال گذشته تجربه اول خود را پشت سر گذاشت و پیش‌بینی می‌شود در دوره‌های آتی موفق‌تر باشد.

محمدی یادآور شد: ساز و کار برگزاری ایفپکس یک نمایشگاه تخصصی است و باید رویداد باید روی مباحث آموزشی در صنعت چاپ تمرکز ویژه‌ای داشته باشد، به طوری که این موضوع به عنوان یک هدف و ماموریت ویژه دنبال شود. البته اطلاع دارم امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این حوزه انجام شده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود همچنین گفت: باید شرایطی ایجاد شود تا غرفه‌داری که در نمایشگاه شرکت می‌کند، فقط به همان چهار روز نمایشگاه فکر نکند؛ بلکه نمایشگاه در طول یک‌سال به غرفه‌دار سرویس بدهد تا از مزایای شرکت در نمایشگاه با توجه به هزینه و وقتی که گذاشته استفاده کند.

دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ۲۰ تا ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

اخبار پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 8 =