تنوع پذیری، اولویت دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران است

جلال زکایی

رئیس دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران گفت: تنوع پذیری در دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران جزو اولویت های ما است.

 

آقای جلال ذکایی، رئیس دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران در گفت و گویی اعلام کرد: به دلایل متعدد ناگزیر شدیم که مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب را برای برگزاری دهمین دوره این نمایشگاه برگزینیم. نمایشگاه چاپ دیجیتال در حال توسعه است و بی شک فضا و ظرفیت نمایشگاه باید متناسب با غرفه هایی که مدنظر شرکت کنندگان است، گسترش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: مرکز نمایشگاهی شهرداری تهران در بوستان گفتگو با توجه به ساخت و سازهایشان تنها می توانست سالن تهران را در اختیار نمایشگاه ما قرار دهد که متاسفانه پاسخگوی نیاز ما نبود. گزینه بعدی فضای نمایشگاهی هتل المپیک بود اما به این دلیل که به طور کلی مناسب برگزاری نمایشگاه های صنعتی نیست و از طرفی تقویم نمایشگاهی آن دارای ترافیک بالایی بود و امکان جابه جایی را برای از بین می برد در نهایت باعث شد که از آنجا نیز صرف نظر کنیم.

رئیس دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران دلیل انتخاب مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب را برای برگزاری این دوره عنوان کرد: نمایشگاه شهر آفتاب دارای سایت نمایشگاهی استانداردی است و کم و بیش در این صنعت جا افتاده و تمام مولفه های لازم برای یک نمایشگاه خوب صنعتی را داراست؛ بنابراین درنظر گرفتیم دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران را در شهرآفتاب برگزار کنیم.

ذکایی تاکید کرد: نمایشگاه شهرآفتاب به لحاظ بعد مسافتی که با مرکز شهر دارد باعث می شود بازدیدکنندگان تخصصی در نمایشگاه حاضر شوند؛ البته برای رفت و آمد و حضور در نمایشگاه تمهیداتی چون سرویس رایگان از محل ایستگاه مترو شهرآفتاب تا درب ورود نمایشگاه درنظر گرفته ایم تا مشکل ایاب و ذهاب بازدیدکنندگان را حل کرده باشیم.

رئیس دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران در ادامه توضیح داد: با توجه به گسترش چاپ دیجیتال در دنیا و به طبع آن در کشور؛ قطعا نمایشگاه چاپ دیجیتال هم روبه رشد خواهد بود و بی شک در سال های آینده فضای بیشتر و مناسب تری را نیاز دارد؛ به همین دلیل در برپایی نمایشگاه چاپ دیجیتال در شهر آفتاب تاکید کردیم تا در سال های آتی با آسودگی بیشتر در این محل به برپایی نمایشگاه بپردازیم.

ذکایی تصریح کرد: تاکنون با چند شرکت کننده بزرگ مذاکره کرده ایم و استقبال خیلی خوبی از شهرآفتاب داشته اند و علی رغم بعد مسافت؛ آنها نیز با ما هم نظر بودند که شهرآفتاب یک سایت استاندارد نمایشگاهی است و تجربه های موفقی از حضور در نمایشگاه های دیگر در مرکز شهر آفتاب داشتند و اتفاق نظر داشتند که اگر چنانچه تبلیغات مناسبی برای نمایشگاه انجام شود قطعا راضی خواهند بودند.

وی با اشاره به اینکه سالن اصلی A5 به متراژ 8 هزار متر مربع را برای نمایشگاه درنظر گرفته ایم؛ اضافه کرد: شرکت کنندگان با توجه به فضای نمایشگاه؛ درخواست متراژ بالاتری برای غرفه هایشان دارند زیرا می توانند محصولاتشان را در فضایی بیشتر عرضه کنند.

اولویت نمایشگاه چاپ دیجیتال تنوع پذیری است

رئیس دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران بیان کرد: یکی از ایراداتی که بازدیدکنندگان به نمایشگاه ما وارد کرده اند این است که نمایشگاه ناخودآگاه به سمت چاپ فرمت عریض و چاپ پارچه سوق پیدا کرده است و کمتر چاپ ورقی دیده می شود؛ امسال سعی کرده ایم تمرکزمان را بیشتر بر چاپ های ورقی بگذاریم و این بخش از نمایشگاه را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: تمام بازدیدکنندگانی که برای اطلاع از تکنولوژی های جدید و به روز چاپ دیجیتال در نمایشگاه حاضر می شوند  به دنبال چاپ های لارج فرمت، آت دور و چاپ پارچه نیستند؛ قاعدتا برخی از آن ها پیگیر تکنولوژی هایی از چاپ دیجیتال ورقی رنگی برای حوزه نشر و یا سایر حوزه ها به نمایشگاه مراجعه می کنند. در این خصوص به دنبال ترغیب و مذاکره با دوستان واردکننده تجهیزات، ماشین آلات و تکنولوژی این حوزه هستیم تا در نمایشگاه حضور داشته باشند.

رئیس دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران با بیان اینکه تنوع پذیری در دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران جزو اولویت های ما است، اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا شرکت کنندگان فعالی در زمینه چاپ روی کارتن در این دوره از نمایشگاه چاپ دیجیتال حضور داشته باشند تا مخاطبین بتوانند از آن ها نیز بهره مند شوند. در واقع درنظر داریم با تنوع در رسته های مختلف نمایشگاه؛ مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. امیدواریم هم شرکت کنندگان و هم بازدیدکنندگان دست پر و راضی از نمایشگاه بازگردند.

دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران

نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران

 

وی درباره تبلیغات و اطلاع رسانی دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران گفت: مدتی است اطلاع رسانی عمومی نمایشگاه از طریق نشریات تخصصی، سایت ها و صفحه های اجتماعی تخصصی که در این حوزه فعال هستند در حال انجام است. علاوه بر آن به بانک های اطلاعاتی خاصی مانند فعالان حوزه نشر، نساجی، عرصه تبلیغات و غیره دسترسی پیدا کرده ایم و در حال مذاکره از طریق پیامک و ایمیل مارکتینگ با آن ها هستیم تا مخاطبان بیشتری را جذب نمایشگاه کنیم.

ذکایی در ادامه گفت: در حال ارزیابی روش های دیگری از تبلیغات و اطلاع رسانی نیز هستیم و در صورت تامین هزینه ها قطعا افراد علاقه مند را ترغیب به حضور در نمایشگاه خواهیم کرد.

وی افزود: با اتحادیه های چاپ استان ها نیز در حال مذاکره هستیم تا به مخاطبین خودشان در سطح استان هایشان درخصوص برگزاری نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران اطلاع رسانی کنند و برای بازدید از نمایشگاه برنامه ریزی داشته باشند.

رئیس دهمین دوره نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران درباره مشکل تامین مواد غذایی در نمایشگاه شهرآفتاب گفت: بخشی از مشکلات مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب در اختیار ما نیست و نمی توانیم خیلی به آن ورود پیدا کنیم؛ چون شهرآفتاب دارای پیمانکار غذایی است و غرفه گذاران و بازدیدکنندگان مکلفند غذایشان را از آن ها تامین کنند با این حال با مجموعه شهرآفتاب وارد مذاکره خواهیم شد تا راه های سهل تری را درنظر بگیرند و حتی اگر اجازه دهند با یکی دو کترینگ مذاکره خواهیم کرد تا غذای سالم و ارزان تری را در نمایشگاه ارائه دهند که هم بازدیدکنندگان و هم شرکت کنندگان راضی باشند و تمام تلاشمان این است که آسیب ها و مشکلات را به حداقل برسانیم.

دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال ایران ۲۳ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می ‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سه =

اخبار پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 7 =