ضرورت گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای جهش تولید در صنعت چاپ

آیین افتتاحیه دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران با محوریت نشست علمی- تخصصی فناوری و صنعت چاپ، با شعار «جهش تولید با مشارکت مردم برای ایران» به مناسبت دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش مات و براق و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صنعت چاپ و بسته بندی جلال ذکایی، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، در آیین افتتاحیه دهمین نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران، با انتقاد از عدم توجه کافی دولت به ظرفیت‌های بخش خصوصی، بر اهمیت گفتگو و تعامل بین دولت و بخش خصوصی در صنعت چاپ تاکید کرد.

جلال ذکایی با اشاره به شعار “جهش تولید”، گفت: «دولت باید به این باور برسد که بخش خصوصی و تشکل‌های آن می‌توانند نقش مهمی در تحقق این شعار ایفا کنند. متاسفانه، هنوز در بسیاری از وزارتخانه‌ها، از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار دقیقی از وضعیت صنعت چاپ وجود ندارد و حتی تعاریف از این صنعت نیز اشتباه است.»

وی همچنین به مشکلاتی مانند ناترازی انرژی، به‌ویژه در فصل سرد سال، اشاره کرد و گفت: «مشکلات زیرساختی و عدم حمایت از تولیدکنندگان، صنعت چاپ را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. این مشکلات نه تنها به تولید آسیب می‌رساند، بلکه منجر به از دست رفتن نیروی کار ماهر نیز می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =

اخبار پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یک =