به گزارش مات و براق دومین نشست خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، روز دوشنبه هشتم خرداد ماه با حضور بابک عابدین، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی و رییس نمایشگاه آینده چاپ ایران، فرزانه حسینی مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال، نماینده شرکت چینی چنمینگ، آقای امیر هومن محمدی مدیر مجتمع چاپ هودیس پارس و جمعی از فعالان حوزه رسانه در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار شد..
در ابتدای این نشست جناب آقای بابک عابدین با بیان اینکه دومین دوره نمایشگاه از تاریخ 20 الی 23 تیر ماه در مرکزی نمایشگاهی ایران مال برگزار خواهد شد تصریح کرد برای هر چه پُر رنگ تر شدن این رویداد نمیاشگاهی با فعالان این صنعت در ارتباط بودیم تا بتوانیم رویداد تأثیر گذاری را ثبت نماییم.
در ادامه ایشان سالن E1 را به عنوان سالن اصلی نمایشگاه معرفی کردند و افزودن این سالن وسعتی به مساحت 7000 متر مربع دارد که در آن محصولات چاپی، تولیدات مواد مصرفی و خدمات سخت افزاری و نرم افزار حوزه چاپ و بسته بندی ارائه خواهد شد.
همچنین آقای عابدین به حضور فیزیکی نماشگاه آینده چاپ در قالب غرفه و معرفی در رویدادها و نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: تیمهای بازاریابی ایفپکس برای رفع نیاز مصرف حوزههای مختلف چاپ و بستهبندی با حضور در رویدادهای داخلی و خارجی تلاش میکند بازدیدکنندگان تخصصی را به نمایشگاه آینده چاپ ایران دعوت کند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران در این زمینه توضیح داد: کار خود در حوزه بازاریابی بینالمللی را با حضور در نمایشگاه کاغذ و مقوای دبی آغاز کردیم، از طریق شبکههای اجتماعی نیز کارهای زیادی انجام دادیم تا در جوامع بینالمللی این رویداد را معرفی کنیم.
وی با تأکید بر تعامل با وزارت امور خارجه ایران نیز توانستیم با سفارتخانه کشورهای مختلف ارتباط بگیریم و علاوه بر جلسات حضوری، از هیئتهای تجاری کشورهای گوناگون برای بازدید دعوت کردیم، در این راستا در بخش بینالملل هیات تجاری فعالان چاپ و بستهبندی از شهرهای کابل و هرات افغانستان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران با اشاره به مذاکره با مراکز تجاری ایران کامرون، ایران غنا و .. گفت: در ادامه فعالیتهای اطلاع رسانی با ۳۶ اتاق مشترک ایران در بازارهای چاپ و بستهبندی جهانی و ۱۳ کمیته مشترک خارجی، همچنین اتاق بازرگانی ایران و تهران ارتباط گرفتیم.
آقای عابدین در بخشی دیگر از این نشست از همکاری با ۹ همکار رسانهای در صنعت چاپ خبر داد و گفت: این نمایشگاه یک رویداد بینالمللی ملی است و علاوه بر رسانههای داخلی در بخش بینالمللی با گروه رسانهای پرینت مدیا که یک رسانه فعال در حوزه چاپ است، قراردادی بسته شده تا این رویداد در منطقه نیز پوشش داده شود.
وی با اشاره به انتشار فراخوان نمایشگاه در نشریات تخصصی، ادامه داد: نخستین شماره خبرنامه تخصصی و ماهانه نمایشگاه منتشر شده و قرار است برای بیش از دو هزار مخاطب با جدیدترین اخبار و اطلاعات مرتبط با حضور غرفهداران و فعالان حوزه چاپ و بستهبندی را اطلاعرسانی کند، این نشریه به عنوان یک خبرنامه داخلی با هدف حفظ ارتباط با جامعه هدف در طول سال منتشر خواهد شد.
آقای عابدین یادآور شدکه نگاه نمایشگاه ایفپکس فقط چهار روز نیست، بلکه یک رویداد گسترده فراملی است که ارتباط خود را با بدنه صنعت در طول سال حفظ خواهد کرد، ما نیامدهایم که فقط برای چهار روز غرفه بفروشیم و تا سال آینده با آن خداحافظی کنیم، ما آمدیم که اتفاقی برد برد را رقم بزنیم و ارتباط شکل گرفته را تداوم ببخشیم.
همچنین اعلام شد که در طول برگزاری نمایشگاه، شش کارگاه آموزشی برای این رویداد در نظر گرفته شده که نگاه آیندهنگرانه برای آن در نظر گرفته شده و موضوعاتی مثل تحول نرمافزارهای تخصصی در آینده صنعت چاپ، نقش چاپ امنیتی برای حفاظت از برند و فرآیندهای (ضد جعل) در آینده صنعت چاپ، جایگاه ساختار طراحی در آینده صنعت چاپ و بستهبندی، روند دیجیتالسازی چاپ صنعتی و تکنولوژیهای نوین در آن دنبال میشود.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حضور ناشران در این رویداد نیز گفت: یکی از محورهایی که در نمایشگاه ایفپکس بر روی آن تمرکز کردهایم دیپلماسی فرهنگی است، فعالان حوزه نشر در بخش صادرات حضور پررنگی دارند، سال گذشته میزبان یک ناشر بودیم و امسال نیز تاکنون سه ناشر بزرگ که در حوزه صادرات فعال هستند در این نمایشگاه حضور دارند و به معرفی توانمندیهای خود در حوزه صادرات میپردازند.
در بخش دیگر از این نشست که با حضور نماینده شرکت چنمینگ همراه بود، به معرفی توانمندیهای این کارخانه اختصاص داشت، عابدین با بیان اینکه این کارخانه به عنوان اسپانسر اصلی این رویداد است، گفت: ما امسال توانستیم شرکت چنمینگ را که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کاغذ و مقوا دنیا است، به عنوان اسپانسر در نمایشگاه داشته باشیم، این مجموعه با ۲۰ خط تولید در نقاط مختلف چین و تولید سالانه ۶ میلیون تن کاغذ و مقوا، از بزرگترین شرکتهای فعال در این حوزه است.
وی ادامه داد: ما برای صادرات محصولاتمان به بازارهای جهانی باید از مواد اولیه مناسب استفاده کنیم، حضور در بازارهای جهانی بدون مواد اولیه استاندارد امکانپذیر نیست و حضور این شرکت چینی میتواند در تامین مواد اولیه مناسب برای شرکتهای چاپ و بستهبندی اهمیت زیادی داشته باشد.
عابدین همچنین به حضور یکی از شرکتها ایتالیایی فعال در حوزه بستهبندیهای انعطافپذیر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: حضور برندهای معتبر جهانی در این رویداد به تولیدکنندگان داخلی کمک زیادی میکند، ما تلاش داریم در کنار نمایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی، این رویداد را جهانی کنیم و برنامهمان این است که حداقل ۳۰ درصد فضای نمایشگاهی تا پنجمین دوره ایفپکس به تولیدکنندگان و برندهای اختصاص داشته باشد.
همچنین مدیر شرکت چن مینگ در ایران گفت : تمام خطوط تولیدی چنمینگ را در این رویداد به نمایش میگذاریم و هرچه بتوانیم را به تولیدکنندگان ایرانی ارائه میدهیم. از تمام چاپخانهها، برندها و کسانی که مصرف محصولات چاپی دارند دعوت میکنیم به این رویداد بیایند و با برند ما از نزدیک آشنا شوند.
در ادامه این نشست خانم حسینی، مدیر مرکز نمایشگاهی ایران مال نیز در سخنانی گفت: این سایت نمایشگاهی ۴۵ هزار متر مربع و فضای مفیدی که برای نمایشگاهها اختصاص داده شده ۱۵ هزار متر مربع است، مجموعه ایران مال ۲۰ هزار پارکینگ دارد که نزدیک به ۲۰۰ پارکینگ اختصاصی برای نمایشگاه است.
وی افزود: این مجموعه قابلیت برگزاری نمایشگاههای تخصصی، ورک شاپها، کنگرهها و رویدادهایی مثل ایفپکس را داراست.
عابدین در ادامه صحبتهای مدیر مرکز نمایشگاهی ایرانمال با اشاره به اخذ تمام مجوزهای نمایشگاهی برای این رویداد خبر داد و تاکید کرد: طبق تفاهمنامه مرکز نمایشگاههای ایران مال با سازمان توسعه تجارت، تمام نمایشگاههایی که در ایرانمال برگزار میشوند از این سازمان مجوز میگیرند و دغدغهای در این زمینه وجود ندارد.
همچنین در پایان این نشست، خبرنگاران و حضار با حضور در طبقه E1 از محل برگزاری دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران بازدید کردند.
تصاویری از این نشست
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
مشاهده ویدیوی این نشست در لینک زیر
👇👇👇👇👇