مساحت نمایشگاه به 11 هزار مترمربع افزایش یافت/رونمایی از پوستر نمایشگاه IFPEX2

به نقل از ستاد خبری نمایشگاه آینده چاپ ایران، نشست اطلاع‌رسانی و تبیین سیاست‌های رسانه‌ای دومین دوره از این رویداد، چهارشنبه ۲۴ اسفندماه با حضور بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی، جناب آقای سید مسعود عرفانی، مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان رسانه‌های عمومی و تخصصی چاپ و بسته‌بندی برگزار شد.

عابدین در این نشست، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بعد از برگزاری اولین دوره از نمایشگاه IFPEX گفت: چیزی که ما به دنبال آن هستیم، تبدیل کردن این نمایشگاه به یک رویداد بین‌المللی در منطقه و جهان است به رونق اقتصادی این صنعت کمک کند.

وی ادامه داد: مدل برگزاری نمایشگاه آینده چاپ B2B است و قصد داریم افق اهداف و چشم‌اندازهای خود را به سمت مدل B2B2C توسعه دهیم. این مدل علاوه بر برقراری ارتباط بین واحدهای تولیدی، به مصرف‌کنندگان نهایی محصولات نیز توجه دارد و زنجیره تولید تا مصرف را تکمیل می‌کند.

 

رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران ضمن اشاره به آمار حضور مجتمع‌های چاپ و بسته‌بندی در دوره نخست، اظهار کرد: یکی از اهداف ما در نمایشگاه دوم، افزودن سالن E0 مرکز نمایشگاهی ایرانمال به فضای نمایشگاه IFPEX است که این اقدام، مساحت نمایشگاه را تا حدود 11 هزار متر مربع افزایش می‌دهد. البته در صورت استقبال شرکت‌ها ظرفیت افزودن متراژ از طریق اضافه شدن سالن E2 نیز وجود خواهد داشت.

آقای عابدینی در ادامه سخنان خود درباره بعد بین‌المللی نمایشگاه آینده چاپ توضیح داد: در دوره نخست از این رویداد، پذیرای ۲ هیأت تجاری از کشورهای افغانستان و عراق بودیم و بازدیدکنندگانی از سایر کشورهای منطقه نیز، صرفا از طریق اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار نمایشگاه، از این رویداد بازدید کردند.

او افزود: در دور جدید نمایشگاه، قصد داریم با تقویت و گسترش ارتباطات مستقیم، تعاملات بین‌المللی نمایشگاه توسعه بدهیم. این کار با ایجاد ارتباط مستقیم با سفارتخانه‌های مختلف و فعالان اقتصادی کشورها در حال انجام است. ما می‌خواهیم این نمایشگاه پلتفرمی برای ارائه صنعت چاپ به دنیا باشد و به هاب نمایشگاهی صنعت چاپ و بسته‌بندی در منطقه تبدیل شود.

آینده چاپ ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی تاکید کرد: مختصات جغرافیایی ایران؛ از جمله داشتن مرزهای گسترده آبی و خاکی با کشورهای همسایه این زمینه را فراهم می‌کند که شاهد توسعه روابط تجاری و اقتصادی فعالان کشورها با یکدیگر باشیم.

عابدین در بخش دیگری از سخنان خود درباره سیاست‌های رسانه‌ای نمایشگاه توضیح داد: چیزی که ما به دنبال آن هستیم، تداوم همکاری با رسانه‌های در قالب نوعی مشارکت دوسویه، بلندمدت و برد/برد است. زیرا معتقدیم از قبل چنین همکاری‌هایی، هم منافع نمایشگاه تامین می‌شود و هم رسانه‌ها می‌توانند در تحقق اهداف خود موفق‌تر باشند.

وی ارتقاء شرایط حضور و فعالیت‌های رسانه‌ها در نمایشگاه آینده چاپ ایران را ضروری دانست و گفت: در دوره آتی، تنها رسانه‌های همکار با نمایشگاه اجازه فعالیت رسانه‌ای در نمایشگاه را خواهند داشت و از حضور افراد یا گروه‌هایی که بدون هماهنگی قصد فعالیت در فضای نمایشگاه را داشته باشند، جلوگیری می‌شود.

آینده چاپ ایرانرئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران همچنین در ادامه به برخی رفتارهای غیرحرفه‌ای و انحصارطلبانه که تیم اجرایی این رویداد را در دور نخست با مشکلاتی مواجه می‌کرد، اشاره کرد و تاکید کرد: نمایشگاه IFPEX تمام فرآیندهای قانونی را طی کرده و از نهادهای مرتبط مجوز برگزاری دارد. این در حالی است که برخی افراد با انگیزه‌ تخریب قصد در دلسرد کرد شرکت‌ها نسبت به حضور و غرفه‌سازی داشتند.

 

وی ادامه داد: نمایشگاه آینده چاپ ایران، ابزاری برای تسهیل و توسعه بازاریابی در صنعت چاپ و بسته‌بندی است و این اکوسیستم اقتصادی در نهایت منافع ملی را به همراه خواهد داشت. بنابراین امیدواریم در دور دوم نمایشگاه، شاهد دست‌اندازی‌ها و کارشکنی‌های غیرحرفه‌ای نباشیم.

در بخش دیگری از این نشست، مدیران و فعالان رسانه‌ای از جمله مرتضی تفرشی، احمد سمیعی، قباد نظری و… به بیان پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود درباره نمایشگاه آینده چاپ ایران و ضرورت‌های آن پرداختند.

همچنین سیدمسعود عرفانی، مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با اعلام اینکه اتاق بازرگانی ایران، حمایت از صنعت چاپ را وظیفه خود می‌داند، ادامه داد: در اتاق بازگانی ایران و در حوزه تشکل‌ها وظیفه خود می‌دانیم که از صنعت چاپ و بسته بندی حمایت کنیم.

وی افزود: در جمع‌بندی، باید به این مساله اشاره کرد که در هر زمینه‌ای که اتاق بازرگانی ایران قادر به حمایت از صنعت چاپ باشد، اقدامات مناسب انجام خواهدشد.

در پایان این نشست از پوستر دومین دوره نمایشگاه آینده چاپ رونمایی شد.

دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران، 20 تا 23 تیرماه ۱۴۰2 در مرکز نمایشگاهی مجتمع ایران مال برگزار می‌شود.

آینده چاپ ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

اخبار پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =