🔵 این افتخار ماست که هم اکنون بیش از 200 شرکت تولیدی بهداشتی آرایشی مواد غذایی و دارویی از مشتریان شرکت محسوب میشوند که نام معتبر ترین برند ها در میان آنها به چشم میخورد.
روزی روزگاری، تهران…
داستان برند کیاما با یک اتفاق آغاز میشود. سال ۱۳۸۹ با بروز اختلاف بین شرکای یک شرکت سخت افزار و نرم افزار کامپیوتری واقع در خیابان ایرانشهر، جرقهای در ذهن علی اصغر کیایی زده شد. یک ایده که تبدیل به یک برنامه شد. در ابتدا نه خبری از دستگاه چاپ بود و نه سایر امکانات. کارآفرین داستان ما تصمیم گرفت با لیبلهایی که در شرکت قبلی به مشتریان تحویل میداد و ارتباطاتی که به دست آورده بود، به تامین این لیبلها بپردازد.
کار لیبلها با سفارش به تولیدکنندگان شروع شد. سفارش کار به بیرون و تحویل آن به مشتریان مرحله اول کار بود. سپس با بررسی بازار و نیاز مشتریان، آقای کیایی تصمیم گرفت کارگاه کوچک خود را راهاندازی کند.
در ابتدا یک دستگاه دایکات تخت برای برش و آمادهسازی لیبلها و سپس ۲-۳ دستگاه دیگر، آغازی بود برای فعالیت جدیتر کسب و کار آقای کیایی. همزمان با گسترش کار، نیازهای جدید کشف میشد و نیروهای کاری استخدام میشدند و کار سر و شکل تازهای به خود میگرفت.
مشتریان نیازهای خود را میگفتند: اگر لیبلها یک کادر آبی داشت بهتر میشد و موارد این چنینی. ابتدا درخواست مشتریان ۸۰ درصد لیبل خام و ۲۰ درصد لیبل چاپی بود. پس لیبلها نیاز به چاپ داشتند و ایده اصلی تامین دستگاه چاپ لیبل شکل گرفت.
این آغاز راه چاپ لیبل بود که با خرید قسطی یک دستگاه چاپ واتربیس شکل گرفت تا بتوان یه چاپ رنگی رسید.
چاپخانه کیاما بزرگتر از همیشه
ایده تاسیس چاپخانه که جدی شد، سازمان نیاز به یک نام داشت. این نام باز هم از یک ایده خلاق شکل گرفت. نام خانوادگی موسس سازمان کیایی بود و نام فرزندانش کامیار و کیمیا. با ترکیب نامهای اعضای این خانواده، نام برند شکل گرفت: کیاما.
نامی که بنا به درخواست آقای کیایی خاص بود و مشابهش در صنعت چاپ وجود نداشت. علاوه بر این تمایز، آقای کیایی ذاتا خانواده دوست هستند و بیشتر از اینکه نگاهی انفرادی به کسب و کار و موفقیت داشته باشند، از منظر اجتماعی به این مقوله نگاه میکنند و به خرد جمعی اعتقاد دارند.
کیاما، برتر از هر نما
کیاما نامی است که یک اتفاق و اتحاد خانوادگی را بیان میکند. ترکیب کلمه کیا با کلمه ما، یک تفکر و خردجمعی است که میتواند تفاوت ایجاد کند.
سفر آقای کیایی به لیبل اکسپو نروژ، تفکر و بینش او را تغییر داد و این دغدغه را در ذهن ایشان شکل داد که چرا ما در ایران نباید شاهد چنین پیشرفتی باشیم. خرید یک دستگاه چاپ جدید مطابق با استانداردهای جهانی اولین قدم در راستای پیشرفت مجموعه کیاما و ایجاد تمایز در بین سایر رقبا بود. ایشان به خاطر شخصیت جاه طلب، پیشرو و مثبت اندیش، تصمیم به برندینگ در حوزهای را گرفت که کمتر کسی اندیشه برندنیگ را در این زمینه داشت.
امروزه در کیاما ۷۰ نفر مستقیما و ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر نیز به طور غیر مستقیم فعالیت میکنند و از کنار این سازمان بهرهمند میشوند.
آغاز برندینگ کیاما، آغاز راه تحول در صنعت چاپ ما خواهد بود. این راهنما شروعی است برای استاندارسازی صنعتی که در جهان قدمت بسیار زیادی دارد اما در ایران هنوز جوان است و نیازمند پختگی و کمال تا بتوانیم تحول صنعت چاپ را در آیندهای نزدیک لمس کنیم.